JAMU SUSUK DARA

-Asal Usul Produk JAMU SUSUK DARA-

JOM BACA INFO SEJARAH PEMBUATAN JAMU SUSUK DARA

FORMULA JAMU SUSUK ini telah hidup dr zaman sebelum Perang Dunia ke-2 yg diwarisi turun temurun daripada dukun bidan Kampung Delek, Klang Selangor ~ arwah Mbah Roliyah Hj Ali yg telah meninggal dunia sebelum Malaya Merdeka.

Pembuat JAMU SUSUK DARA adalah cucu beliau, Puan Honeydew Hanni. Anak kepada Hj Borhan bin Hj Ali iaitu anak kepada Mbah Roliyah. Kepakaran arwah Mbah Roliyah adalah sakit puan, pengasihan dan pengaman rumahtangga.

Sebelum ini pada tahun 1970an sehingga lewat 1980an kerja kedukunan ini telah diwarisi oleh anak beliau arwah Yusak Hj Ali. Ketika peninggalan Hj Borhan bin Haji Ali pulang ke rahmatullah, Puan Hani telah didatangi dengan peristiwa2 aneh. 

Sehingga satu peristiwa Puan Hani mengalami keguguran & dalam mimpi beliau didatangi 3 orang, iaitu arwah abang beliau arwah Suhari Hj Borhan dgn senyuman, Arwah Hj Borhan dgn memanggil Puan Hani untuk meminum air yg sangat pahit dan suruh menggigit buah yang sangat keras serta arwah Mbah Roliyah sendiri menyelimutkan Puan Hani didalam mimpi dengan daun2an.

Sehabis bangun dari tidur dgn badan ygg masih lemah2, Puan Hani berkongsi pengalaman mimpi dgn suami beliau. Bermula dari saat itu Puan Hani mendekatkan diri dan mengenali herba2 utk kesihatan beliau sendiri dan dibimbing oleh ibunya Hajah Sanniyah Hj Yusof.

Sehabis pantang dan badan kembali sihat, Puan Hani di datangi rakan2 yg bermasalah rumahtangga dan dlm dilema wanita. Sebagai rakan Puan Hani berkongsi pengalaman dan rahsia. Sehingga hari ini secara tidak langsung Puan Hani telah terjebak dgn pembuatan jamu di atas permintaan rakan2 sehingga kepada pengeluaran yang lebih banyak dan permintaan tidak terhad dan meluas di kalangan wanita umum tidak kira bangsa, agama & keturunan.

Dengan ini juga secara tidak langsung ia membuka peluang menambah pendapatan rakan2 wanita. Dan membuka ruang perniagaan kepada usahawan2 wanita di luar sana. Sehingga ke hari ini kami sedang berusaha memenuhi permintaan pengguna yg memerlukan khidmat nasihat dan runding cara penggunaan produk. Malah pembuatan produk ditingkatkan usahakan dengan lebih aktif dan memenuhi standard kelayakan permintaan kerajaan Malaysia ~ Insyaallah.

PRODUK SUSUK DARA ~ Tak ada penggunaan kuasa sihir atau black magic. Semuanya herba tulen semata2 dan tiada bahan pengawet.

No comments:

Iklan Nuffnang

♣ Be AFY Followers ♣

AnaliaForYou Order Form

Full Name:
Contact No (HP):
Email Address:
Delivery Address:
Order Details (Item Name/Code, Color, Size, Qty):
Payment Methods: Maybank / Maybank2u
Delivery Method:
Any comments for AFY?

This contact form was created by Freedback.

Attention to My Beloved Visitor & Customer

Please click "Older Post" or "Page Above" to view more item from AFY!!!